ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست و چگونه است؟

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی قطعه‌ای از فلز تیتانیوم است که به شکل پیچ استوانه مخروطی شبیه ریشه دندان فرم داده می‌شود. استخوان پس از دوره کوتاهی به ایمپلنت متصل می‌شود (اسئواینتگریشن) و قابلیت اتصال دندان را پیدا می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از یک دندان تا کلیه دندان‌ها و بصورت ثابت و متحرک قابل استفاده می‌باشد.

دندانپزشک هنگام ایمپلنت یا کاشت دندان یک پایه تیتانیومی هم اندازه با ریشه دندان بیمار را جایگزین ریشه از دست رفته می‌نماید. این پایه‌های تیتانیومی که با نام فیکسچر نیز شناخته می‌شوند کاملا با سلول‌های بدن سازگار هستند. در نتیجه نه تنها از لغزش و ایجاد صدا جلوگیری می‌کند بلکه به استخوان‌ها نیز آسیب وارد نمی‌شود.

هنگام ساخت ایمپلنت‌ها برای طبیعی به نظر رسیدن آنها به دقت و تمرکز بسیار زیادی نیاز است. همانطور که گفته شد ایمپلنت‌ها بهترین جایگزین ثابت و دائمی دندان‌های از دست رفته می‌باشند. ابتدا دندانپزشک ایمپلنت را درون استخوان فک جایگذاری می‌کند. سپس سلول‌های استخوان ساز شروع به استخوان سازی در سطح ایمپلنت می‌نمایند و پس از ۳ تا ۴ ماه ایمپلنت و استخوان فک با یکدیگر جوش می‌خورند. بعد از مدت زمان ذکر شده و جوش خوردن کامل استخوان فک و ایمپلنت، تاج و روکش دندان آماده شده روی پایه گذاشته می‌شود.

داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا در زیبایی چهره و اعتماد به نفس تاثیر چشمگیری دارد. با بهره گیری از مزایای ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر زیبایی چهره و لبخند دیگر دچار مشکلات گوارشی حاصل از جویدن غذا نیز نخواهید شد.

ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای دو نوع متفاوت است. انتخاب یکی از انواع این ایمپلنت‌ها بر عهده دندانپزشک متخصص می‌باشد. دندانپزشک بعد از معاینه باید تصمیم بگیرد که با توجه به استخوان فک و نوع روکش دندانی که می‌خواهد بر روی آن‌ها قرار بگیرد کدام نوع ایمپلنت را انتخاب کند. انواع ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • پیچ دار
  • بدون پیچ

۱. ایمپلنت به شکل ریشه

ایمپلنت ریشه‌ای شکل یکی از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین انواع ایمپلنت است که اکثر افراد این نوع دندان را می‌کارند. به این نوع ایمپلنت درون استخوانی یا درون ریشه‌ای نیز می‌گویند، زیرا در استخوان قرار می‌گیرد. ایمپلنت درون ریشه‌ای مانند یک پیچ ضخیم یا مخروطی شکل است که طول و عرض متفاوتی دارد. اگر پزشک بخواهد این نوع ایمپلنت را به صورت صحیح بکارد باید عمق و همچنین عرض کافی را در استخوان ایجاد کند تا بتواند پایه‌های دندان را کار بگذارد.

۲. ایمپلنت چارچوب راموس

ایمپلنت چارچوب راموس زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استخوان فک پایین برای ایمپلنت ریشه‌ای نازک باشد یا اینکه بخواهید از ایمپلنت ساب پریو استیل استفاده کنید. این نوع ایمپلنت در قسمت عقب استخوان فک یعنی در نزدیکی دندان عقل و همچنین نزدیک چانه دارای چارچوب راموس می‌باشد. بعد از کار گذاشتن چارچوب، مدتی را صبر می‌کنند تا بافت اطراف آن ترمیم شود، در نتیجه پس از طی شدن این مدت زمان روی لثه میله نازکی از جنس فلز قابل مشاهده است. پس از آن دندان مصنوعی متناسب با میله ساخته شده و بر روی آن قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که ایمپلنت چارچوب راموس مانع ایجاد شکستگی در فک می‌شود.

اگر به هر دلیلی دندان خود را از دست داده‌اید باید جایگزینی برای آن دندان پیدا کنید. چرا که در غیر این صورت دندان شما دچار عفونت، مشکل هنگام غذا خوردن، شستشو و حتی حرف زدن می‌شود. در این هنگام است که به اهمیت درمان به موقع ایمپلنت دندان پی می‌برید. دیگر فواید درمان به موقع کاشت دندان عبارتند از:

  • افزایش و حفظ زیبایی چهره و طرح لبخند
  • کمک به جویدن و هضم درست غذا. در نتیجه ممانعت از بروز بیماری‌های گوارشی
  • کمک به ادای بهتر حروف، کلمات و در نتیجه شیوایی و رسایی هنگام صحبت کردن
  • کمک به حفظ و نگهداری بهتر بافت استخوانی فک
  • جلوگیری از لغزش، جابجایی و کج شدن دندان‌ها
  • سازگار با بافت استخوانی فک. در نتیجه عدم آسیب به هیچ یک از ساختارهای دهان

ساختار ایمپلنتدندان

ساختار ایمپلنت‌های دندانی از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده است:

۱. پایه ایمپلنت (فیکسچر)

پایه ایمپلنت که به عنوان خود ایمپلنت نیز در نظر گرفته می‌شود ظاهری شبیه به پیچ دارد و در بافت استخوان فک قرار می‌گیرد. از آنجا که این پایه از جنس پلاتین است در برابر مواد خورنده مقاومت بسیار بالایی دارد. در نتیجه بافت دهان را تحریک نمی‌کند. متخصص برای قرار دادن فیکسچر با برش لثه حفره کوچکی در استخوان فک ایجاد می‌کند و ایمپلنت را به عنوان ریشه دندان درون آن قرار می‌دهد. پایه جز ثابت ایمپلنت است. بنابراین ثبات و استحکام آن رابطه مستقیمی با استحکام دندان جدید دارد.

۲. تاج دندان (پروتز)

استحکام و دوام تاج دندان مهم‌ترین فاکتور در پروسه کاشت دندان است. برای روکش دندان معمولا از سرامیک یا پرسلن استفاده می‌شود. هر چقدر کیفیت، استحکام و قدرت این مواد بیشتر باشد طول عمر ایمپلنت‌ها نیز بیشتر می‌شود. با این وجود مدت ماندگاری ایمپلنت‌ها به مراقبت‌های دندان و دهان بستگی دارد. نکته قابل توجه دیگر درباره تاج دندان نوع ثابت و متحرک آنها است. نوع متحرک برای افرادی است که تمایل دارند هنگام شستشوی دندان آن را از دهانشان خارج نمایند. اما در نوع ثابت امکان بیرون آوردن ایمپلنت وجود ندارد.

۳. رابط (اباتمنت)

از رابط جهت اتصال پایه به تاج دندان استفاده می‌کنند. این رابط‌ها شش یا هشت ضلعی، از جنس تیتانیوم و بسیار مستحکم می‌باشند که در بعد از گذشت ۴ تا ۷ ماه پس از قرار دادن پایه دندان نصب می‌شوند. اباتمنت‌ها که از دو بخش اتصالی تشکیل شده‌اند از یک سمت به پایه و از سمت دیگر به تاج دندان متصل می‌شوند.

 


مزایای اینپلنت دندان

۱. زیبایی بیشتر دندان‌ها (بهبود ظاهر)

استفاده از ایمپلنت می‌تواند لبخندی زیبا برای شما به ارمغان آورد زیرا هیچکس دوست ندارد دندان‌هایی کج یا با فاصله داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی ایمپلنت‌های دندانی این است که استخوان را حفظ می‌کنند و از تخریب بیشتر ساختار صورت جلوگیری می‌کنند و در نتیجه ظاهر را بهبود می‌بخشند. هنگامی که اکثر یا همه دندان‌های طبیعی به شدت آسیب دیده یا از دست رفته‌اند، چیزی در استخوان فک باقی نمی‌ماند که رشد استخوان را تحریک کند. بدن انسان می‌تواند احساس کند که استخوان فک دیگر برای حمایت از دندان‌ها ضروری نیست و شروع به تحلیل رفتن می‌کند. این منجر به زوال سریع ساختار صورت می‌شود: لب‌ها به سمت داخل جمع می‌شوند، قسمت پایین صورت چروکیده می‌شود تا چانه‌ای جادوگر ایجاد شود و همچنین چین و چروک‌هایی در اطراف دهان ایجاد می‌شود و “خطوط ماریونت” ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود که یک فرد بسیار مسن‌تر از آنچه که در واقع هستند به نظر برسد. با ایمپلنت‌های دندانی، چین و چروک و فروپاشی ساختار صورت از بین می‌رود.

حتی زمانی که فقط یک دندان از دست رفته باشد، زیبایی درازمدت معمولاً با دندان جایگزینی که از ایمپلنت پشتیبانی می‌شود بسیار بهتر از بریج سنتی با تکیه‌گاه دندان است. این امر به ویژه در جلوی دهان مهم است، جایی که جلوگیری از نقص استخوانی قابل مشاهده برای ظاهر طبیعی بسیار مهم است.

۲. سرعت بالای کاشت دندان

ایمپلنت از جمله سریع‌ترین راه‌ها برای کاشت دندان است. البته توجه کنید که ایمپلنت زمانی سریع‌ترین روش جایگزینی دندان‌هاست که استخوان‌های فک مشکلی نداشته باشند.

۳. طول عمر زیاد

از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمپلنت که به محبوبیت آن می‌افزاید، طول عمر زیاد آن است. زمانی که می‌گوییم طول عمر زیاد یعنی در صورتی که شما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، ایمپلنت می‌تواند تا آخر عمر برای شما کاربرد داشته باشد.

۴. حفظ سلامتی دهان و دندان

در ایمپلنت به دلیل اینکه ریشه دندان جای خود را به پایه‌های فلزی داده است امکان خراب شدن دندان وجود ندارد. همین امر سبب می‌شود که مشکلی برای سلامتی دهان و دندان به وجود نیاید.

۵. ثابت بودن ایمپلنت

یکی از نکاتی که ایمپلنت را نسبت به دندان مصنوعی برتر کرده است، ثابت بودن آن می‌باشد. ایمپلنت مانند دندان اصلی عمل می‌کند و فرد به راحتی پس از مدتی به آن‌ها عادت کرده و مشکلی از لحاظ جای‌گیری آن‌ها نخواهد داشت.

۶. دریافت نتایج فوری

در کلینیک دندانپزشکی ما می‌توانیم دندان‌های از دست رفته یا از کار افتاده شما را با ترمیم‌های جدید و زیبا که از ایمپلنت پشتیبانی می‌کنند، تنها در یک روش جایگزین کنیم.

تیم ایمپلنت دندان ما راه حلی درازمدت برای لبخندی که به دلیل از دست دادن دندان به خطر می‌افتد به شما ارائه می‌دهد و شما بهبود چشمگیری را در توانایی جویدن، ثبات دندان‌ها و راحتی کلی تجربه خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که هر مورد متفاوت است، بنابراین ما می‌توانیم در مشاوره شما یک بازه زمانی دقیق‌تر برای مدت زمانی که دندان‌های جایگزین طول می‌کشد ارائه دهیم.

۷. بالا رفتن اعتماد به نفس

ایمپلنت‌های دندانی به شما کمک می‌کنند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید زیرا به شما امکان می‌دهند بدون هیچ گونه رزروی غذا بخورید، بخندید و لبخند بزنید. از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی شبیه دندان‌های واقعی به نظر می‌رسند، شما دیگر مجبور نیست نحوه زندگی‌تان را تعیین کند.

عوارض ایمپلنت در طول زمان

ایمپلنت ممکن است عوارض کوتاه مدت یا بلند مدتی داشته باشد که تعدادی از این عوارض احتمالا برای متخصص نبودن دندانپزشک اتفاق می‌افتند. در نتیجه برای داشتن کم‌ترین عوارض به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید. رعایت بهداشت دهان و دندان از مواردی است که در کاهش عوارض دندان به شما کمک بسیار زیادی می‌کند. عوارض ایمپلنت شامل:

  • عفونت محل کاشت دندان
  • امکان آسیب به دیگر دندان‌های سالم
  • آسیب‌های عصبی که سبب ایجاد درد، بی‌حسی، سوزن سوزن شدن لثه‌ها، لب‌ و چانه می‌شود.
  • بروز مشکلات سینوس یعنی زمانی که کاشت دندان در فک بالا صورت می‌گیرد ممکن است یکی از حفره‌های سینوس بیرون بزند.

روش‌های ایمپلنت دندان و توضیح نحوه انجام هر کدام

انجام ایمپلنت دندان به ۳ شیوه مختلف امکان پذیر است که عبارتند از:

۱. ایمپلنت یک مرحله‌ای

ایمپلنت تک مرحله‌ای یا همان non submerged یکی از روش‌های کاشت دندان است که برای قرار دادن روکش نیاز به انتظار نیست. به بیان دیگر در این روش قرار دادن پایه درون استخوان و روکش نمودن آن فقط در طی یک جلسه صورت می‌پذیرد.

نحوه انجام ایمپلنت یک مرحله‌ای به این شکل است که بعد از نصب پایه، آن را با لثه نمی‌پوشانند. سپس با گذشت ۴۸ ساعت روکش را روی پایه قرار می‌دهند. با این وجود روکش نصب شده موقت است و باید روکش اصلی روی ایمپلنت قرار داده شود.

۲. ایمپلنت دو مرحله‌ای

در ایمپلنت دو مرحله‌ای یا Submerged، ایمپلنت‌ها در محیط دهان قابل مشاهده نیستند. زیرا پس از قرار دادن پایه در استخوان فک، لثه را بخیه می‌زنند. از این رو آلودگی‌های محیطی برای ایمپلنت‌ها و سلامت دهان مشکلی به وجود نمی‌آورند. نحوه انجام ایمپلنت دو مرحله‌ای به این صورت است که ابتدا لثه را برش داده و پایه را درون آن نصب می‌کنند. پس از سپری کردن ۲ – ۴ ماه دوره نقاهت جهت جوش خوردن استخوان فک با ایمپلنت و فیکس شدن آنها، بیمار برای نمایان شدن سر پایه به یک جراحی دندان نیاز دارد. پس از جراحی قالب گیری انجام می‌شود. تقریبا ۱۴ روز بعد پروتز دندان روی ایمپلنت قرار داده می‌شود. در صورت نیاز برای حفظ زیبایی دندان‌های بیمار پروتز موقت و متحرک به وی داده می‌شود که می‌تواند هنگام خواب آنها را بیرون بیاورد.

۳. ایمپلنت فوری

همانطور که گفتیم روش ایمپلنت فوری (Immediate Loading)، مشابه ایمپلنت ساده است اما با این تفاوت که همه مراحل ایمپلنت در یک جلسه صورت می‌گیرد. البته هزینه ایمپلنت فوری بیشتر است. نحوه انجام ایمپلنت فوری به دو صورت امکان پذیر است.

نوع اول مناسب افرادی است که در فک آنها همچنان ریشه دندان نخستین وجود دارد. در نتیجه دندانپزشک ناگزیر به جراحی ریشه و بیرون آوردن آن و سپس نصب ایمپلنت است.

نوع دوم مناسب افرادی است که تمایل دارند در روز جراحی یا نهایتا یک هفته بعد نصب روکش دندان را نیز انجام دهند.


مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان

از مراقبت‌های بعد از ایمپلنت می‌توان به مسواک نزدن تا ۱ روز، استفاده نکردن از مواد مخدر، مشروبات الکلی، غذا و مایعات گرم اشاره کرد. توجه کنید که بعد از کاشت دندان‌ها تا ۸ ساعت نباید دهان خود را بشویید، همچنین نوشیدن چای و قهوه و کشیدن سیگار ممنوع است. برای مسواک زدن بعد از ۱ روز حتما از نخ دندان و خمیر دندان‌های مخصوص ایمپلنت استفاده کنید. تا زمانی که بی‌حسی دهان و دندان به صورت کامل برطرف نشده است، سعی کنید آب نخورید. لازم به ذکر است که استفاده از نی تا دو هفته کاملا ممنوع است.

بهترین برندهای ایمپلنت دندان

سوالی که بسیاری از افراد قبل از انجام ایمپلنت می‌پرسند درباره بهترین برند ایمپلنت است. اینکه از بین کشورهای کره، کانادا، آمریکا، ژاپن و … کدام مناسب‌تر و بهتر است به یکی از دغدغه‌های افرادی تبدیل شده که می‌خواهند ایمپلنت انجام دهند. باید بگوییم که برند ایمپلنت دندان چندان اهمیتی ندارد زیرا تمامی آن‌ها طبق استانداردهایی تولید شده‌اند که کیفیت مطلوبی دارد. چیزی که در این میان باید به آن توجه کرد دندانپزشک متخصص و باتجربه است که بتواند با حداقل درد و عوارض کار را به اتمام برساند.


مزایای ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمانهای جایگزین

جایگزین‌های ایمپلنت دندان عبارتند از بریج ثابت، پروتزهای جزئی و پروتز متحرک. احتمالا همه افراد با مزایا و معایب این درمان‌های جایگزین از جمله دندان مصنوعی آشنایی نسبی دارند. از این رو در ادامه مزایای ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمان‌های جایگزین را معرفی می‌نماییم.

  • زیبایی ظاهری، طبیعی بودن و طول عمر و ماندگاری ایمپلنت‌ها تا آخر عمر در مقایسه با سایر درمان‌ها
  • کمک به گفتار و نحوه سخن گفتن فرد و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس وی
  • ثابت بودن ایمپلنت‌ها، عدم نیاز به برداشتن و قرار دادن مجدد و عدم جذب آلودگی (نقطه مقابل پروتز متحرک)
  • امکان خوردن غذاهای مختلف و متنوع به دلیل عدم جابجایی و لغزش ایمپلنت‌ها
  • عدم آسیبی به دندان‌های کناری دندان کاشته شده

قیمت ایمپلنت دندان و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت ایمپلنت دندان و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. کشور سازنده ایمپلنت
  2. برند یا مارک ایمپلنت
  3. جنس ایمپلنت
  4. تخصص پزشک کاشت ایمپلنت
  5. جنس روکش ایمپلنت
  6. هزینه‌های جانبی کاشت ایمپلنت

که این پارامترها در قیمت اعلامی از سوی دندانپزشکان یا مراکز مختلف بسیار تاثیر گذار هستند که به اختصار نسبت به هر یک توضیحات زیر ارائه می‌شود:

۱- کشور سازنده ایمپلنت

هم اکنون کشورهای زیادی اقدام به تولید ایمپلنت یا به صورت کامل یا به صورتی بعضی از قطعات نموده‌اند. از کشورهای مهم تولید کننده ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چین – کره جنوبی – آلمان – فرانسه – برزیل – سوئیس و امریکا

البته اخیرا ایران هم در حال ساخت برخی از قطعات ایمپلنت می‌باشد.

۲- برند یا مارک ایمپلنت

برند یا مارک ایمپلنت - ایمپلنت دندان

حال که با کشورهای سازنده ایمپلنت دندان آشنا شدید باید بدانید که همه برندهای ایمپلنت یک کشور سازنده، در یک جایگاه قرار ندارند و چه بسا مثلا گرید A یک کشور ضعیف‌تر از نظر تکنولوژی ساخت ایمپلنت از گرید B یک کشور یک پله قوی‌تر بهتر باشد.

به طور کلی گرید ساخت ایمپلنت در کشورها را به 3 دسته A , B , C تقسیم بندی می‌کنیم.

صرف اینکه یک دندانپزشکی یا مرکز درمانی بگوید ایمپلنت ما کره‌ای است یا سوئیسی، دلیل بر خوب بودن آنها نیست و باید ببینیم که کدام گرید از یک کشور است؟

ما در کلینیک دندانپزشکی خود از ایمپلنتهای ساخت 2 کشور استفاده می‌کنیم:

کره جنوبی: برای ایمپلنتهای اقتصادی

سوئیسی: برای ایمپلنتهای Top level

ایمپلنت‌های کشور کره جنوبی دارای 3 گرید A , B , C می‌باشد. ما در کلینیک دندانپزشکی آرکا از گرید A ایمپلنت‌های کره جنوبی به نام Dentis استفاده می‌کنیم.

ایمپلنت‌های کشور سوئیس دارای 3 گرید A , B , C می‌باشد. ما از گرید A ایمپلنت‌های سوئیسی به نام اشترومن استفاده می‌کنیم که جزو 2 ایمپلنت برتر دنیا است.

۳- جنس ایمپلنت

جنس اکثر پایه‌های ایمپلنت در دنیا، تیتانیوم می‌باشد که سازگاری خوبی با بافت استخوان بدن انسان دارد.

همانطور که پیشتر گفته شد ما در کلینیک دندانپزشکی آرکا از 2 برند Dentis کره جنوبی و اشترومن سوئیس استفاده می‌کنیم. برند Dentis دارای پایه‌ای از جنس تیتانیوم است.

برند ” اشترومن ” دارای 2 جنس پایه تیتانیوم و راکسالید می‌باشد. که هر کدام از آنها می‌تواند اکتیو شده یا ساده باشد.

بالاترین سازگاری را با بدن جنس ” راکسالید اکتیو شده ” دارا می‌باشد و طبیعتا دارای قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارد.

۴- تخصص پزشک کاشت ایمپلنت

برعکس تصور خیلی از مردم دندانپزشکی که ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد لزوما متخصص نیست و تخصصی در دندانپزشکی به نام ” متخصص ایمپلنت دندان ” وجود ندارد. و صرفا ایمپلنت دندان برای دندانپزشکان عمومی یک دوره چند ماهه است.

کاشت ایمپلنت را هم دندانپزشکان عمومی می‌توانند انجام دهند و هم متخصصین در یکی از زمینه‌های دندانپزشکی.

۵- جنس روکش ایمپلنت

جنس روکش ایمپلنت

همانطور که می‌دانید ایمپلنتی که در دهان شما قرار می‌گیرد دارای 3 بخش می‌باشد.

– فیکسچر یا همان پایه‌ای که در استخوان شما کار گذاشت می‌شود.

– اباتمنت یا همان واسطه‌ای که بین روکش و فیکسچر قرار می‌گیرد.

– روکش دندان، که بعد از کارگذاری و اتمام کار از نظر ظاهری شما مانند یک دندان واقعی در دهان خود مشاهده می‌کنید.

حال این روکش دندان که روی پایه ایمپلنت از طریق واسطه اباتمنت قرار می‌گیرد به طور کلی دارای 2 جنس می‌باشد.

— روکشهای از نجس PFM – که بیس یا داخل آن از فلز است و روی آن چینی قرار می‌گیرد.

— روکشهای از جنس زیرکونیوم که تماما سرامیکی و سفید است.

طبیعتا روکشهای از جنس زیرکونیوم دارای ظاهر زیباتر و قیمت بالاتری نسبت به روکشهای PFM می‌باشند که عموما برای دندانهای قدامی ( جلو ) از این جنس روکشها استفاده می‌شود. هر چند بسیاری از افراد برای دندانهای خلفی خود هم به علت کیفیت بالاتر، روکشهای زیرکونیوم را انتخاب می‌کنند.

۶- هزینه‌های جانبی کاشت ایمپلنت

برای کاشت ایمپلنت دندان در ابتدا به بیمار گفته می‌شود که 2 عکس بگیرد.

  •  OPG – عکس تمام فک بزرگ
  •  CBCT از ناحیه بی دندانی که قرار است در آن ناحیه ایمپلنت گذاشته شود

هنگامی که دندانپزشک عکس‌های فوق را از بیمار می‌بیند متوجه خواهد شد که آیا استخوانی که قرار است در آنجا ایمپلنت گذاشته شود در شرایط خوب و مساعده قرار دارد یا خیر.

چرا قیمت ایمپلنت در مراکز و دندانپزشکی مختلف تا به این حد متفاوت است؟

در بالا عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت را متذکر شدیم. یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمت در جایگاههای مختلف این است که در برخی مراکز قیمت تمام شده ایمپلنت را به شما نمی‌گویند و وقتی می‌گویند قیمت ایمپلنت مثلا X ريال، منظورشان فقط قیمت کاشت پایه ایمپلنت می‌باشد. این کار از نظر اخلاقی مغایر منش و رفتار حرفه‌ای می‌باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید

تخفیف ویژه به همه هوطنانم برای این روز های تلخ به کل ایران

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد

درصورت اینکه تا 1 روز کار با شما تماس گرفته نشد میتوانید از طریق واتساپ یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید